sábado, 5 de mayo de 2012

CURSA RUTA DE LOS MOLINOS - LUCENA

Hui després de mitg any sense possar-se un pitral,hem pogut tornar a traure l'adrenalina conservada pel cos, en tot aquest temps de penuries, i d'anar com una tortuga poc a poc fen camí, fins a no notar ja molesties en el bessó esquerre i tornar amb sensacions renovades a competir, encara que jo soc de motor diesel i les velocitats no son el meu fort.

Així que de bon de mati hem fet marxa desde Benassal fins a Llucena per aplegar a Llucena en temps de sobra per a fer el ritual d'agarra el dorsal i fer les tipiques xarradetes i de pas hui de recordar les meues córreries de la meua infancia pels seus carrers i amb la seua gent.

Una vegada tot preparat i amb el meu company d'entrenes Javi Fandos ens hem arrimat fins a la plaça d'Espanya on desde la rampa al costat  de l'esglessia i després de guardar un minut de silenci per la mort del que va ser molts anys alcalde de Llucena, Vicente Nebot, han tirat el coet a l'aire i tot seguit a córrer pel carrer Atzeneta, fins que habem eisit del poble i ens hem desviat a la dreta per un cami empedrat per anar a l'escombrera, Mitja Lluna i seguint el cami baixar a la font de Sant Vicent, quin subidon quan he passat per la font, ja que en eisa font de menut vam fer moltes córreries i alguna maleseta.

Eixim del poble del tot una vegada passan l'ermita de Sant Vicent, per agarrar la carretera de Castelló pel costat esquerre i seguir pel passeig fins passar el cementeri,on ens habem desviat a l'esquerra per agarrar una senda i baixar fins a una pista on habem agarrat cap a l'esquerra i cap amunt rodetjat tot de senies i horts per als cultius i masets, este tram ere idoneo per als velociraptors per anar obrint-se dels diesel, seguim bordejant el riu fins aplegar a la Badina, zona recreativa on atravesem un pont per damunt del riu.

De la Badina cap amunt és tot el rato el mateix pista pels voltans del riu el cual atravessarem un altra vegada per damunt d'uns pilons i després ens desviarem per senda un bon tram i després tornarem agarrar uns kilometres de pista sempre en pendent cap amunt però sense fer-se molt dur, caminant es feia molt bé, fins aplegar al tram on ens advertisen que la cursa és en ambos sentits de pujada i de baixada ens podem creuar amb gent amb sentit contrari.

Una vegada eixim de la zona dual de cursa agarrem una senda a la dreta per baixar a una pista ampla, seguim per la pista per passar vora uns masos, deixarem la pista per agarrar una senda i tornar mes amunt però en la mateisa pista per continuar trams per baix de pins i altres de solana però amb una lleuguera pendent cap amunt, fins on girem la pista a la dreta per baixar un tram on encomtrarem mes masos i aplegarem vora riu, el vorejem i seguim en direcció nord  per pista i als voltants bancals d'armelers, per aplegar a un conjunt de masos crec que posabe Mas d'Hilario, girem cap amunt i seguint per la pista i tornem atravessar un  altre conjunt de masos, per la vora un altra vegada d'horts i masets dispersos tornem a vorejar el riu durant un parell de kilómetres per desviar-nos a l'esquerra i agarrar un altra pista que després de vorejar uns masets ens portarà a un altre encreuament de la cursa, baixarem un altra vegada fins vora el riu per aplegar a un mas on ens desviarem per senda i cap amunt per una senda prou empinada fins aplegar al cim i part mes dura de la cursa on hi habien un control de dorsals i ara ja cap avall a des fer el que hem fet però per l'altra part de riu fins al km 17 on tornem a creuar-nos per ja agarrar una senda primer i després per pista fins al portal de meta, just detràs de la gasolinera i on hi ha un camp de futbol 7 de gespa.

Al final coincidix els ultims metres amb Angel Solsona i un company d'ell per creuar tots junts la linia de meta.

Destacar de l'organització, la seua amabilitat, i la dutxa amb aigua calenteta i donar les gràcies a la gent que ens fa fotos per a que nosaltres les puguem lluir.

Ací os deixe, el track,perfil i fotos: