miércoles, 20 de octubre de 2010

SENDER PR CV 378 ERMITA LA MAGDALENA ERMITA SANT VICENT DE BORRIOL

Hui hem fet un poc de senderisme per Castelló i Borriol,amb el company de la feina Miguel Angel, ja que els altres hui no podien vindre,normalment tots els dimarts de descans solem fer una eixideta pels voltans de Castelló,Borriol i Benicassim però en el nou curs escolar encara no hi habiem fet cap, uns pels altres la casa sense agranar,així hui hem anat a fer este sender que van haver homologar este estiu i que ix de l'esplanada de la Magdalena i ens portarà fins a l'ermita de Sant Vicent de Borriol.

A l'hora indicada hem eixit amb direcció el col·legi de la Magdalena, per allí agarrar la pista, primer d'asfalt i després de terra que ens portarà hasta agarrar la senda de pujada a Roca Blanca o al Raca, encara que hui la gastarem per pujar a agarrar la pista del Assut,el primer tram de pista és pla i va pujant però molt poc a poc fins aplegar al pinar on ens trobarem un encreuament de sendes a l'esquerra per pujar al Assut i a la dreta per anar a l'ermita de la Font de la Salut.

Hui cap a l'esquerra i amunt xino-xano senda amunt fins aplegar dalt on ens poden agarrar sendes a dreta per anar a Roca Blanca o esquerra per anar a Raca.

Esta senda es prou transitable, encara que les motos fan molt de mal en les seues carrilades, a mi personalment m'agrada molt ja que te prou desnivell i et serveix per a tensar cames a part de les vistes que encara que s'adentre pel barranc és poden vorer desde ací.

Una vegada dalt del barranc hem agarrat la pista del Assut que ens ha portat fins a Sant Vicent de Borriol, una pista ampla i de bon piso sense cap dificultat, primer rodejats de pins i després ja d'oliveres fins aplegar al pla, on ja tenim tarongers,ací és pot caminar a bon ritme ja que és tot de baixada fins aplegar al cami asfaltat pels voltans de la cv-10, que ja ens deixarà en Sant Vicent de Borriol on hem aprofitat per esmorçar i fer una xarradeta.

Amb l'estómac ple i descansats hem continuat per la pista, fins aplegar al riu Borriol on per un passadis de pedres hem creuat a l'altra part de riu per continuar amb la pista que ens portarà hasta el cim, una pista ampla i amb poca pendent ja que en cap moment és feia dura,desde dalt és veu unes vistes de la plana molt boniques i fins tot hui hem vist les illes Columbretes.

La baixada la hem fet per una senda estreta i per damunt les roques fins arribar al encreuament de sendes que baixen de Raca, allí hem continuat esta senda que ens portarà al abandonat polvorí del Tetuan.

Des d'ací del polvori, hem continuat pel camí asfaltat fins el encreuament amb el camí vell de Barcelona, on ens hem desviat a la esquerra fins continuar fins l'esplanada de l'ermita de la Magdalena, punt final del sender.

El recórregut te 15,64 Km i nosaltres el hem fet amb 3 hores.

Ací os deixe fotos,el track i el perfil del sender.