jueves, 17 de febrero de 2011

MONESTIR DESERT - LES SANTES

Hui hem tornat a la muntanya després d'unes setmanes entrenant i córrent per asfalt, preparant el 10.000 de H2O a Castelló, i hem aprofitat per anar a Les Santes escomençant per la font de Sant Josep i agarrant la senda per pujar hasta les Muletes, senda amb poques dificultats i a trossos planejant prou fins al pla de les Muletes.

Una vegada en el pla de les Muletes hem continuat direcció Les Santes i ací ja cambie el terreny, encara que deixem la senda i agarrem pista el terreny va agarran poc a poc mes desnivell i és van agarrant ja les primeres suors i algun bufit,pujant és poden contemplar bones vistes del Prat de Cabanes,Orpessa i Torreblanca i al fons la serra d'Irta també ja és divise el coll de l'alt del Colomer, on nosaltres hem fet un paronet per beure i tirar algunes fotos de les vistes que és divisen desde ací dalt.

Per l'altra banda una vegada dalt també és divise molt de terreny,els pobles com La Pobla,Benlloch,Valld'Alba,Costur,Cabanes,Benafigos,Culla i fins l'ermita de Sant Cristòfol de Benassal,seguim la martxa i ara el terreny ja és cap per avall i per una pista ampla que ens portarà bordetjan el tossal fins a l'ermita de Les Santes on abans d'aplegar hi han uns bancals d'armetlers que hui estaben esportgant-los, com a nota curiosa de la martxa.

Una vegada en les Santes hem aprofitat per esmorçar,que serie d'un dia de caminata sense esmorçar i fer-se una cervesseta, després d'agarrar forces i deixar el fem al contenidor hem continuat la nostra ruta de hui,agarrem la pista que va direcció a la Pobla per eixir de les Santes,pista al principi cap per amunt per després planetjar fins on ens desviarem a l'esquerra per agarrar la senda de La Balaguera.

Esta senda és dura, per a que anem a enganyar-nos, així que nosaltres sense encantar-se cap amunt, durant tot el tram no te cap lloc que planetjes i el desnivell és prou elevat, però a mi personalment m'agrada aquest tipus de terreny on hi tens que posar la reductora i traure el genit per a pujar, per dins d'aquesta senda tambe tenim bones vistes de la vegetació que te esta part del desert.

Continuem pujant fins aplegar a un encreuament de sendes on ja ens anem desviant a la dreta per coronar el cim del Bartolo,una vegada dalt hem agarrat la pista asfaltada per baixar un tram on ens hem desviat a l'esquera i agarrem la senda que ens portarà fins al escomençament de la pista asfaltada que puje al Bartolo, on estaben pujant un grup de turistes estrangers amb sentit contrari al nostre, i desde ací fins l'esplanada del monasteri on teniem els cotxes.

Ací os deixe el track, perfil i mes fotos: