lunes, 19 de septiembre de 2011

VI MITJA MARATO DE MUNTANYA L'ALCORA

Hui després de totes les festes tornem a una cursa.Així que a les 06:20h  ha tocat el despertador i cap amunt,desajunar i agarrar el cotxe amb direcció L'Alcora, més en concret a La Pista.
Una vegada en L'Alcora el ritual de sempre agarrar el dorsal i les primeres xarradetes amb la gent coneguda del mon de les curses i amics ja, després de coincidir molts caps de setmana.

A les 08:00 en punt després de tirar el coet,a la marxa anem eixint de la Pista i girem a l'esquerra per agarrar la carretera de Terol i una vegada a l'altura de Ceramicas Mondedeu ens desviem a la dreta per agarrar una pista que durant quatre kilometres combina l'asfalt amb la pedra ens portarà al primer control de la cursa,agarrem aigua i continuem per una senda, primer córredora, per després començar a picar cap amunt i començar a caminar, ja que hui venim en plan trànquil , una vegada dalt del cim planetgem i agarrem una pista que ens portarà fins al segon control, en este tram de la cursa continuem a la marxeta i sense apretar ja que hui he eixit amb el pensament de fer un entrene dins de la cursa, així  després de este tram hem aplegat al Castell de L'Alcalaten.

Passem entre roques i escales i continuem cap avall fins agarrar la pista que ens portarà a la Foia,en este tram i l'anterior abans del Castell i durant la pujada del km vertical coincidix amb Roberto Martin, un ex company de la feina.

Creuem la carretera de Terol abans de la Foia i enllaçem en la pista que va al embassament de L'Alcora on als pocs metres ens trobem en el tercer control, on reomplim els botellins que portem i seguim per una senda que ens portarà al costat de la pressa i on començarem el Km vertical de la cursa el cual va guanyar el nostre conegut Cesar Batet.

Així que bordetjem el pantà i cap amunt, amb unes vistes molt boniques i l'embassament ple d'aigua donen ganes de tirar-se a fer un txaputzó, però ho deixarem per un altre dia,a medida que putjem el company Roberto és va quedan i jo vaig seguint a la marxeta cap amunt encara que algún tram em recorda a la senda de Balaguera del desert per la seva duresa,una vegada dalt hi habia un control d'aigua el cual s'agraix per la calor i per la putjadeta, hem begut i agarrem forçes per continuar per senda primer planetjant i després un repetxonet d'uns 200 metres cap amunt però mes suaus que el d'avans.

Una vegada dalt agarrem una senda técnica, amb terreny pedregós i tota de baixada que ens portarà fins el paratge de l'ermita de Sant Vicent, bonic paratge per passar un dia  de berena de Pascua,ací hi habia un altre control, hem begut, menjat i agarrat forçes per continuar baixant .

Una vegada fora del paratge agarrem la segon putjada pronunciada del dia, ens desviem a la dreta i agarrem una senda entre pins i bona ombra per aplegar a uns repetidors dalt del cim i prop de l'ermita de Sant Cristòfol,on tenim un altre punt de control d'aigua que també aprofitem per beure i baixar fins a una xicoteta esplanada on deixarem l'asfalt per agarrar una senda o baixada entre roques, pedra i cantals que ens portarà al poble i una vegada en l'asfalt agarrem un carrer ple d'escales per continuar una baixada que ens dura a l'Avinguda d'entrada a L'Alcora per la Foia on ens desviarem a l'esquerra i per damunt l'acera ampla fins aplegar al carrer de la Pista. punt i final de la cursa de hui.

Al final ha eixit bé l'experiment de fer un entrene dins d'una cursa, en cap moment he tingunt punts roins i he disfrutat del mati.
Després el ritual fi de cursa, agarrar la bolsa de participant on teniem una samarreta i una toalleta de microfibra,llevar-se el xip i anar a beure uns sucs de taronja fresquets molt bons que ens donaven dos xiques del Mac-Donals, fer la cervessa de rigor i cap a les dutxes que tenim al costat a la piscina coberta, la veritat que molt bé, amb aigua calenteta i molt d'espai per cambiar-se, una vegada rentats tornem al punt de trobada per seguit xarrant fent unes cervesses i uns trossos de coca per esmorçar.

Ací os deixe el Track, perfil i fotos de Roadrunner (A.Murcia), fotograf i córredor molt bó en la seua juventud de L'Alcora i del Centre excursionista de L'Alcora.