lunes, 8 de febrero de 2010

SENDERISME PER LA CURSA DE BENASSAL

Bueno, pues el disabte vaig anar a caminar per la cursa de Benassal que és celebra al Juliol.
El dia de Sant Antoni, Santi, company d'alguna cursa em va dir si podiem acompanyar-lo per conéixer el recorregut de la proba i per ensenyarsela a un company senderiste de Borriana, Carlos, així que jo també li vaig dir a Jaime si volia vindre, ja que algún tram encara tenie dubtes per on habia d'anar.
A l'hora que vam quedar estabem a la Plaça Don Blasco per començar a patejar, amb 5 graus positius i fresqueta matinera, allí vam fer les presentacions i sense més preambuls ens vam dirigir a agafar el camí Sant Roc, desde el cual comença la cursa, encara que ens vam despistar i vam agafar el cami del Gr7 que va a Ares,vam retrocedir hasta el camí adecuat i a la marxeta cap amunt hasta aplegar a la muntayeta de Sant Roc on ens vam desviar a la dreta per agafar un camí que ens portarà hasta la pista del Gr-7, que va hasta Ares i el Mas de Monterde, pista que jo utilitze molt per a entrenar d'estiu.

Una vegada per el camí del Gr-7, vam avanzar hasta desviarnos a l'esquerra pel assegador que ens portarà a la font de Sant Roc, este tram es molt bonic per les roques i escalinates que es pujen per accedir hasta la font, una vegada arribats a la font vam continuar i ens vam desviar a la dreta hasta baixar al barranc del Mas de Teuler.

Una vegada pasar el tram del barranc, vam arribar a la granja de Raul, i allí vam trencar a la dreta i per una senda vam pujar hasta el Mas de Felip,vam continuar per avant hasta agafar la senda a la esquerra, este tram el fem per mig de carrasquisos i algunes carrasques centenaries algunes entre els quatre no les abarcabem i per una plantació de carrasques truferes vam arribar a la font del barranc dels Oms.

Açi vam planetjar un tram entre mig d'avellaners hasta aplegar al Mas dels Oms,on vam agafar un camí a la dreta per a baixar hasta on agarrarem la senda que ens portarà hasta el barranc dels Oms al acabar este, empalmarem en el barranc que baixa del poble hasta el Mas de Hilario, una vegada allí vam continuar per la pista hasta arribar al Mas de Torreta, este terreny tot es cap amunt, alli vam bordejar el mas i vam seguir hasta el encreuament de pistes, que nosaltres ens vam desviar a l'esquerra per a pujar al Mansanà i pasar per d'alt de la font d'Orseta en direcció al Mas de la Torre Monfort,en este tram vam parar per beure i fer un moset ja que ja era hora d'esmorçar.

Una vegada vam agafar forces vam continuar per la pista hasta aplegar al mas de la Torre Monfort.

Desprès de fer unes fotos vam continuar per la senda que ens portarà hasta la Creveta, senda curta però amb l' encant de les carrasques,una vegada en la Creveta vam continuar per la pista hasta el pantà del Ribet,i com no a les corralises dels bous de plaça i el paratge del Ribet,micro reserva de natura.

Una vegada pasar pel ribet encarem la pujada per Seidia hasta aplegar al Gr7 en direcció a Culla hasta aplegar a l'esplanada de Sant Cristòfol,on nosaltres trencarem a l'esquerra per continuar pujant hasta l'ermita de Sant Cristòfol, punt mes alt del recorregut a 1120 metres d'altitud desde allí dalt tenim una vista molt bona de tota la comarca fins a poblacions com Cabanes o Vilafamés i dies despejats es pot vore el mar.

Després de fer un trago d'aigua vam continuar, però ja de baixada cap la font d'En Segures, per la senda dels Pendons i del Gurugú, fins aplegar a la font on vam tornar a fer trago d'aigua i vam aprofitar per omplir les botelles que portabem.

Una altra vegada a la marxa per agafar la costa de La Catalana amb un desnivell considerable i que fa que se pegen alguns respirons, son cinc minuts de costa però dels bons dels de limpiar la carbonilla,després agafarem la senda que ens portarà hasta els deposits d'aigua del camí de Sant Cristòfol, curta però dura esta senda, una vegada al cami trencarem a la dreta hasta aplegar a Novella i al creuar la carretera agafarem la senda de la Penya de l'Amor que ens portarà al capoll de les Antenes i del Mas de Vicento,desde açi planetjarem uns metres hasta arribar a la senda que ens portarà al assegador fins baixar al Mas de Vicento, esta senda es mol perillosa perque té molta pedra solta i desnivell així que esplaiet i bona lletra fins arribar a la pista que ens portarà al Mas de Vicento i desde alli agafarem la senda que ens durà hasta la pista de la Creveta, una volta en la pista trencarem a la dreta per arribar al poble pel Planet i desde allí pujar pel carrer Sanchez de Cotanda hasta la placeta de l'Ajuntament i d'allí hasta la Plaça Don Blasco d'on habiem eixit a primeres hores del matí.

Al fi han segut 4 hore de caminata on ens ho vam passar mol bé gaudin d'un bon paisatge i d'un bon oratge pel temps que estabem, ja que pocs dies d'hivern es trobem aixina.Fins hasta l'altra que sino passa rés serà pronte.