lunes, 22 de marzo de 2010

DE LES TORROCELLES AL PIC DE PENYAGOLOSA...

Este disabte després de fer uns dies d'entrenament pel pinar del Grao de Castelló,ens habem aventurat a fer una eixida de muntanya al cim més alt de la nostra provincia, el pic del Penyagolosa, amb Sergio, company de la feina i amb Isabel, la seva dona.
Així que el disabte varem quedar en Atzeneta i desde allí ens vam anar a Les Torrocelles punt de partida de la nostra ruta, una vegada allí ens varem acabar d'equipar i amb tot preparat vam escomençar a trotar amb direcció el Mas d'Ahicart,segons indicaba el pal indicatiu del Gr-33,este es el cami que porte als pelegrins fins Sant Joan de Penyagolosa, al principi de la senda es notaben els treballs de limpieza de la senda per tal fí,així que nosaltres sense encantar-se cap amunt fins aplegar a la lloma Bernat, primer port puntuable de la marxa, encara que eixin desde les Torrocelles se va fer prou asequible, ja vorem el dia de la MIM com bufarem per pujar-la,les sensacions de moment eren bones.

Així que una vegada dalt ens van dirigir direcció Xodos, per una senda amb escalons, hasta aplegar a la pista ampla que ens portarà hasta unes granjes i uns masos baix de Xodos.

Una vegada en Xodos i sense deixar la senda ens vam dirigir a la senda que ens portarà hasta el pla de la Creu,este tram va ser el més dur per a mi, ja que tot el rato va picant el terreny cap amunt sense donar cap respir, així que xino-xano cap amunt i com sempre sense encantar-se, però sense traure la llengua fora, ja que es un entrenament i no hi ha que patir que ho fem per divertir-se i disfrutar de la muntanya,i sobretot hui que habem estat en un dels llocs més bonics que tenim en la nostra comarca,una vegada dalt habem eixit a una pista ampla que ens ha portat fins a la Banyadera desde on habem agarrat la pista que ens ha portat fins a la senda del pic de Penyagolosa, punt més alt de la nostra marxa.

Hui encara quedabe neu de la nevada de la setmana de magdalena, i ha segut un plaer poder xafarla,l'ascens a la marxeta i bé no s'ha fet gens pesat,encara que quan habem aplegat dalt del cim feie molt d'aire i gelat el cual no ens ha permet poder gaudir de les vistes ni de poder descansar, sino que habem fet unes fotos i de seguida per avall ja que estabem suats i no es pot fer el bobo.
El descens al trotet i en poc més d'un quart d'hora ja estabem baix a la banyadera, asi habem aprofitat per fer un trago d'aigua i menjar, agafar un poc d'aire i desfer el cami que habem començat a les Torrocelles.
Al baixar habem entrat per Xodos a omplir d'aigua i sense més preambuls cap a les Torrocelles a agarrar el cotxe i tornar cap a casa després de pasar un mati fabulós fent el que més ens agrade, que es el gaudir de la muntanya.

Al final habem fet 34.82 Km amb un temps de 05:17:03 i un desnivell +1885 y -1853 i una mitja de pulsacions de 145ppm.

Aci os deixe unes fotos i fins l'altra.